KOREKTA POWIEK GÓRNYCH

Blefaroplastyka Jabłonna Legionowo

co warto wiedzieć o zabiegu

W mniej zaawansowanych stanach można uzyskać poprawę laseroterapią i/lub lipolizą iniekcyjną.

Zabieg dotyczy dotyczy korekty powieki górnej i jest polecany ze względów medycznych jak i estetycznych (starszy i zmęczony wygląd) . Efekt blefaroplastyki jest długotrwały.

Co należy wiedzieć przed zabiegiem?

Przeciwwskazaniami do blefaroplastyki są skazy naczyniowe, cukrzyca, niedokrwistość, duże nadciśnienie, a także stany zapalne na skórze twarzy o charakterze ropnym.
10 dni przed zabiegiem nie należy brać leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych, które zawierają kwas acetylosalicylowy. Ich odstawienie zawsze należy jednak wcześniej przedyskutować z lekarzem prowadzącym terapię.
Na zabieg należy przeznaczyć ok. 1,5-2 godzin. Nie ma konieczności brania zwolnienia z pracy na czas rekonwalescencji. Powikłania zdarzają się bardzo rzadko.

Jakie są przeciwwskazania?

Są nieliczne, ale powinieneś o nich wiedzieć, jeśli myślisz o poddaniu się zabiegowi. Przeciwwskazaniem do korekcji powiek jest:

– ciąża,
– karmienie piersią,
– nieuregulowane ciśnienie tętnicze krwi,
– przyjmowanie określonych leków, w tym zmniejszających krzepliwość krwi,
– infekcja wirusowa lub bakteryjna.

Jak przebiega zabieg?

Zabieg blefaroplastyki jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym. Operacji poddawane są równocześnie obie powieki. Specjalista chirurgii plastycznej dokładnie zaznacza nadmiarowe fragmenty skóry, a potem je usuwa. Po zaszyciu rany pooperacyjnej zostaje założony opatrunek. Podczas rekonwalescencji i gojenia się rany pacjent nakłada maść antybiotykową do momentu zdjęcia szwów. Usunięcie szwów możliwe jest zazwyczaj od 7 do 10 dni po zabiegu.

Po zabiegu…

Po operacji, w celu ochrony przed infekcją, na ranę należy stosować preparaty przyspieszające leczenie wybroczyn i krwiaków. W określonych sytuacjach niezbędny może być opatrunek. Po zabiegu może wystąpić ból o niewielkim nasileniu. Należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia zasinień, krwiaków i obrzęków, zarówno powiek górnych, jak i dolnych.

W celu zmniejszenia dyskomfortu i obrzęku pooperacyjnego, w domu, 2 godziny po zabiegu, zalecane są zimne kompresy na powieki, czynność powinno się powtarzać kilka razy przez 1-2 dni po zabiegu.

Przez 2-4 tygodni po zabiegu nie zaleca wykonywania znacznego wysiłku fizycznego.

Po plastyce powiek górnych, tak jak i po innych zabiegach istnieje możliwość wystąpienia powikłań takich jak krwiak, widoczna blizna, przejściowe trudności w domknięciu powiek, czy zespół suchego oka.