TELEFON:

05-110 Jabłonna /Legionowo , ul. Przylesie 8

CZYNNE:

Pon-Pt.:7.00-20.00, Sob. 7.00-14.00

NADPOTLIWOŚĆ – uporczywy problem…

– uporczywy problem a w upalne dni lub w gorącym i wilgotnym klimacie ilość produkowanego potu może zdecydowanie wzrosnąć. Jest to niezwykle krępujące i uciążliwe – zaczynamy ograniczać się w kontaktach służbowych i towarzyskich.

Zazwyczaj nadmierne pocenie ograniczone do okolicy dłoni i/lub stóp nie wymaga pilnej konsultacji lekarskiej. Może być związana z osobniczymi skłonnościami ( indywidualne ), kiedy zbyt duża ilość potu pojawia się w sytuacjach stresowych lub ma związek z intensywnymi emocjami. Jest to tzw. pierwotna nadmierna potliwość – dość częsta i pojawia się zazwyczaj w dzieciństwie lub w okresie dorastania, a w jego patogenezie istotną rolę przypisuje się czynnikom genetycznym.

Wtórna nadpotliwość związana jest z niektórymi schorzeniami. Chorobowe przyczyny pocenia się związane są z m.in.: z chorobami endokrynologicznymi, neurologicznymi lub hematologicznymi.

Uwaga! W przypadku nagłego wystąpienia uogólnionego pocenia współwystępującego z innymi objawami (jak utrata masy ciała, powiększenie węzłów chłonnych) konieczna jest wizyta u lekarza celem wykonania dalszych badań.

pot

Jak przeciwdziałać nadmiernemu poceniu się?

Istnieje wiele produktów dostępnych w aptece bez recepty, które mogą pomóc w pozbyciu się natrętnego i dokuczliwego schorzenia – jednak jest to krótkotrwały i nie zawsze skuteczny sposób.

W zależności od miejsca i natężenia stosuje się odpowiednie leczenie.

Z zabiegów polecanych w terapii nadmiernej potliwości wykorzystuje się między innymi botoks. Dzięki zastosowaniu toksyny botulinowej długotrwały efekt może utrzymywać się nawet do 8 miesięcy.

Jeżeli potrzebujesz skonsultować swój problem zapraszamy do dr Anity Tory – specjalisty neurologii, która na co dzień zajmuje się pacjentami z problemem nadpotliwości..